امور مالی پروژه
هدف اصلی از امکانات و ویژگیهای مالی لحاظ شده در این ماژول فراهم کردن ثبت و کنترل هزینه و ثبت اسناد واریزی ها و جابجایی بین حسابها، ثبت و کنترل خرید اقلام مصرفی و تجهیزات پروژه ها و مدیریت انبار، مدیریت امور درآمدی از زمان صدور پیش فاکتور تا ثبت صدور فاکتور و کنترل دریافتی های هر فاکتور مشتری و همچنین فراهم شدن امکان ثبت و مدیریت اموال و دارایی های ثابت شرکت می باشد. لازم به ذکر است با توجه به آنکه هدف اصلی از پیاده سازی این ماژول فراهم کردن امکان ثبت، کنترل و مدیریت امور مالی مرتبط با پروژه ها است، لذا قابلیتهای سیستم حسابداری کامل شرکتی در آن پیادهسازی نشده است اما سعی بر آن بوده تا نیازمندی های پروژه ها به طور کامل مورد لحاظ قرار گیرد تا نهایتاً امکان کنترل میزان هزینه به درآمد هر پروژه و کل پروژه های شرکت قابل بررسی و مدیریت باشد.
1- امور مالی
در این بخش امکان ثبت سند هزینه های انجام شده برای پروژه وجود دارد. به منظور کنترل بهتر اسناد امکان ضمیمه کردن تصویر اسناد هزینه شده در هر بخش و به تفکیک میسر است.
با توجه به آنکه در طول دوره پروژه ممکن است واریزی هایی بنا به شرایط و توسط افراد مختلف به حساب های شرکت واریز شود، امکان ثبت اسناد آن در این بخش لحاظ شده است.
در صورت نیاز به جابجایی پول بین حساب ها یا مشاهده تراز حساب قابلیت لازم در این سیستم مد نظر قرار گرفته است.
2- تدارکات و خرید
امکان ثبت کالا به منظور ثبت و کنترل خرید اقلام و تجهیزاتی که در پروژه ها مورد استفاده قرار گرفته و باید برای آنها فاکتور صادر شود در نظر گرفته شده است.
درج اطلاعات و مشخصات تامین کنندگان تجهیزات ، امکان ثبت فاکتورهای خرید یا برگشت خرید و مشاهده گزارشی از میزان پرداختی های انجام شده برای هر خرید با هدف مدیریت بهتر تدارکات و خرید بخش مالی پروژه ها انجام می شود.
3- فروش
در این سیستم و به منظور فراهم شدن امکان فروش محصولات و خدمات و اعلام قیمت به مشتریان قابلیت صدور پیش فاکتور لحاظ شده است.
هر چند این پیش فاکتور می تواند مبتنی بر برآورد اعلام شده سیستمی در زمان بازاریابی نیز تنظیم شود، اما پس از نهایی سازی این مرحله امکان صدور فاکتور برای مشتریان وجود دارد. در صورتی که نیاز است فاکتور یا فاکتورهایی به صورت دوره ای صادر شود، می توان تنظیمات لازم برای این موضوع را برای آن لحاظ نمود.
با توجه به آنکه در طول دوره کارکرد پروژه ها تجهیزات و ابزارآلاتی تهیه و خریداری می شود که بعضاً در خارج از محل شرکت و پروژه مورد استفاده قرار می گیرند، یا تجهیزاتی که در طول دوره زمانی مختلف در محل شرکت مورد استفاده پرسنل قرار می گیرد، مدیریت این اموال از جمله نیازمندی هایی بوده است که بر اساس آن زیر ماژول مدیریت اموال و دارایی ثابت در این سیستم لحاظ شده است. طبقه بندی های دارایی ثابت از طریق تنظیمات سیستم قابل اصلاح و تغییر است.
ثبت نظر جدید